pisanie

bo nie rzecz w tym
by się zwierzać wierszem
lecz by się zwierzyć
wierszom

śpiesz się poeto
szybciej odchodzą niż lato
niż wiosna jesień wiuga zimowa
śpiesz się

kochać i cierpieć pisemnie
na piśmie trwonić
krew tusz i kropki

zmazywać palcem
jak grzech śmiertelne błędy pisowni
zmazywać łokciem winy rozlane
dnia poprzedniego na papier

gonić je gonić
od siebie
za nimi
gonić z podwórka
pożądać jak żony
swego bliźniego

w konfesjonale interpunkcyjnym
szeptać po nocach
w szczelinie z dłoni przemycać sprytnie
podmiot liryczny

10 komentarzy:

Teresa Radziewicz pisze...

w konfesjonale interpunkcyjnym
szeptać po nocach

:D

D.M. pisze...

oczywiście, taka spowiedź dużo lepsza od klasycznej, a co najistotniejsze, przy dobrym przemycie, wielu nic z niej nie zrozumie - bo i o to chodzi - a duch i tak dozna oczyszczenia ;)

fajnie to ujęłaś :)

wuszka pisze...

Tess- 'ranki i wieczory' ;D

Biń - znalazłam w książce, którą własnie skończyłam, bardzo fajny fragment mówiący dokładnie to, coś tutaj spiskowała (o tem rozumieniu/oczyszczeniu)
ponieważ i tak zagięłam mu ośle ucho z zamiarem wpisania na nielota, to nie bede tu odpyskowywać :))

wuszka pisze...

o phosz:
http://nielotka.blogspot.com/2010/06/czuc-pismo-nosem.html

jasna pisze...

To poród bolesny bardziej
niż dziecko zrodzić.


Tak mi się z Broniewskim skojarzyło.

Bardzo mi się podoba, bardzo! :-)

Śpiesz się Poetko...

wuszka pisze...

o to bardzo ciekawe i fajne, że Ci się z Broniewskim, albowiem zajęłam się jakiś czas temu Broniewskim :))
czyli jednak coś przełazi po łapach :))

A.P. pisze...

... przełazi i nawet dobrze, że przełazi - dzięki temu nie trzeba zaczynać od bełkotu jaskiniowców

baaardzo mi się podoba to co napisałaś (nie tylko to od Broniewskiego) - bezczelnie śmiem to powiedzieć :) - ja znam poezję tylko jako konsument i jako konsument potrzebuję tego

A.P. pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
A.P. pisze...

..."a co najistotniejsze, przy dobrym przemycie, wielu nic z niej nie zrozumie - bo i o to chodzi - a duch i tak dozna oczyszczenia ;)"

ten co nie zrozumie też może doznać oczyszczenia :)

wuszka pisze...

tak, myślę, że tak. zajrzyj w ten link, co powyżej wisi, to o tem

:)